Płatki ryżowe ich właściwości i zastosowanie

0
8
płatki ryżowe właściwości

Płatki ryżowe to smaczna i zdecydowanie zdrowsza alternatywa dla płatków kukurydzianych. Są lekko strawne, pozbawione glutenu przy tym bogate w wapń, żelazo i witaminy grupy B.

Płatki ryżowe właściwości zdrowotne

Płatki ryżowe, jak sama nazwa wskazuje uzyskiwane są z ryżu. W przeciwieństwie do równie popularnych płatków owsianych, czy też orkiszowych zawierają decydowanie mniej błonnika, przez co są lekkostrawne. Są zatem idealne dla osób borykających się z dolegliwościami żołądkowymi, a także dla dzieci już od 8 miesiąca ich życia. Osoby, które na co dzień spożywają bardzo małe ilości mięsa i nabiału, również powinny częściej sięgać po płatki ryżowe. Są one bowiem doskonałym źródłem białka.

Płatki ryżowe, a odchudzanie

Płatki ryżowe są najczęściej polecanym produktem dla osób będących na diecie odchudzającej. Oczywiście o ich wprowadzeniu powinien zdecydować dietetyk lub lekarz prowadzący, po wykonaniu szeregu odpowiednich badań. Nie zmienia to jednak faktu, że płatki ryżowe zawierają znikomą ilość tłuszczu, przy czym są bardzo pożywne. Osoby będące na diecie redukcyjnej najchętniej spożywają je na śniadanie, by zaspokoić pierwszy głód. Dostarczają taką ilość energii, która zwykle wystarcza do kolejnego posiłku – lunchu lub obiadu bez zgubnego podjadania.
Ich pożywność zawdzięczamy zawartości dużej ilości węglowodanów złożonych, które trawią się znacznie dłużej od węglowodanów prostych. Jedzenie posiłków zawierających płatki ryżowe zapewnia długie uczucie nasycenia oraz zapobiega nagłymi gwałtownym spodkom stężenia glukozy we krwi, co w efekcie może powodować niekontrolowane napady głodu, przez które podjadamy sięgając po niezdrowe przekąski.

Jak przygotować płatki ryżowe?

Oczywiście to czy zjemy płatki ryżowe na podwieczorek czy śniadanie zależy wyłącznie od nas. Przygotowanie ich jest bardzo proste i nie zajmuje wiele czasu, więc jest to idealna propozycja dla nawet najbardziej zabieganych osób.

Odmierzoną ilość płatków wsypujemy do niewielkiego garnka i zalewamy wodą lub mlekiem. Całość gotujemy na niewielkim ogniu i ciągle mieszamy, aby się nie przypaliły. Gotujemy około 10 – 15 minut. Gdy jest już gotowe, przelewamy do miseczki i czekamy, aż produkt nieco się ostudzi.

Tak przygotowane płatki możemy podawać na wiele sposobów. Mogą to być sezonowe owoce pokrojone w kawałki lub mrożone, zmielone na gładki mus. Do tego orzechy nerkowca, migdały lub bakalie. Wiele osób płatki przygotowane na wodzie lubi łączyć z jogurtem naturalnym i muesli, albo marmoladą.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here